zondag 25 september 2011

Zondag 11 september : vertrek 4-daagse

Een uur later (om 9 u) dan voorzien vertrekken we met Koen (onze gids voor 4 dagen) vanuit Miraval (op ongeveer 800 m hoogte) op weg naar San Vicenda (op 1720 m hoogte). Volgens Geert en Ilse is de “wandeling” van vandaag haalbaar voor iedereen.


Koen, onze gids



Het eerste deel gaat door een bos en, zoals de meesten onder jullie weten, laat mij in een bos wandelen en ik ben de gelukkigste mens ter wereld.
Nadien komen we aan het nationaal park “Ordesa y Monte Perdido”, waar we 4 dagen zullen doorwandelen. Het park is nl. 15.608 hectare groot!


Met dank aan Heidi voor de foto

Rond 13.30 u kunnen we eten en zowaar een uurtje rusten.


Daarna wordt het moeilijker en moeilijker : steeds stijgen, dikwijls op schuine hellingen. De wandeling is uiteindelijk veel zwaarder dan ik had verwacht (maar wel heel mooi), en duurt in totaal zeker 9 uur i.p.v. 6 à 7 uur zoals gezegd was. Onderweg zien we koeien, lammergieren, paarden en schapen.




Tegen 19 u komen we aan de onbemande refugio waar we de nacht zullen doorbrengen. Het is de bedoeling dat er 6 mensen in de refugio slapen, en de anderen in tenten.
In mijn ogen kan je de refugio beter een stal noemen. Ik word er misselijk van de geur, en het is er allesbehalve proper. Er is enkel een soort betonnen vloer en 2 betonnen verhogingen waar je op kan slapen. Geen vensters.



Tevoren had ik gezegd dat ik niet in een tent wilde slapen omwille van mijn rug, maar als ik dit hier zie en ruik, verander ik toch van idee. Maar dat doet bijna iedereen : bijna niemand wil hier binnen slapen.
Na een stevige discussie ga ik uiteindelijk toch binnen slapen, in het gezelschap van Joohan en Robert (’t is eens iets anders, met twee mannen slapen hahaha), en slapen alle anderen in een tent buiten. Het is wel oppassen geblazen waar je de tenten neerzet, of waar je ’s nachts gaat plassen, want overal ligt koeiemest.
Mijn keelpijn is weer fors toegenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten