zaterdag 24 september 2011

Vrijdag 9 september : Klettersteig

Vandaag gaan we Klettersteig doen. Geert legt op voorhand goed uit wat dat allemaal exact inhoudt en iedereen verdeelt zich in groepjes van 3. Degene die het meest zeker is van zichzelf gaat voorop, de minst zekere in het midden. Ik zit in de vierde groep, midden tussen Heidi en Gitte.
Als de derde groep vertrokken is, blijkt het uiteindelijk voor Martine toch te zwaar te zijn, en vormen wij een groepje van 5 : Ingrid voorop, gevolgd door Robert, Gitte, mezelf en Heidi. We zijn allemaal met touwen aan mekaar gemaakt en uiterst goed beveiligd. Elk groepje heeft ook een begeleider mee, bij ons is dat Geert.



Gelukkig heb ik al een Klettersteig gedaan in Lustin, want anders zou dit me nooit gelukt zijn.
Uiteindelijk blijkt deze Klettersteig veeeeel zwaarder dan die in Lustin, ik moet mijn arm- en beenspieren serieus overbelasten.
Maar ik krijg ontzettend veel aanmoedigingen van Gitte en van Heidi. Ik ben hen (en uiteraard ook Ingrid, Robert en Geert) ontzettend dankbaar voor hun geduld én voor hun hulp.
Met dank aan Heidi voor de foto

Tegen het eind (na 5 uur Klettersteig!) moet ook Channe nog een handje komen helpen, want ik (en ik vermoed ook de meeste anderen) ben totaal kapot.
Het is uiteindelijk bijna 23 u eer we weer thuis zijn, en dan moeten we nog eten!
Zowat iedereen staat van kop tot teen vol blauwe plekken en heeft overal pijn.
Gelukkig mogen we morgen lang uitslapen en staan er geen zware activiteiten op het programma.

Voor de geïnteresseerden : op http://www.youtube.com/watch?v=eq3_BHl-WUM vind je een filmpje (met andere personen) van de Klettersteig die wij gedaan hebben. Het duurt 5’25", maar is echt de moeite om tot het eind te blijven kijken!
Alleen het rappellen (afdalen aan een touw) was er bij ons niet bij, de ladders, de ijzeren haken in de rotsen, het zeer smalle bruggetje en de grot met water wel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten