zaterdag 24 september 2011

Zaterdag 10 september : reflectie en voorbereiding 4-daagse

Tot 9.30 u in bed gelegen. Alles doet pijn. Gelukkig komen de kinesisten. Marc zegt dat ik wel een halve dag kine zou kunnen gebruiken, maar dat gaat uiteraard niet.
Na de kine volgt er een relaxerende yogasessie, gegeven door Nicole en Sandra. Ze doen dat ontzettend professioneel en het is heel ontspannend.
Terwijl Chris en Martine een heerlijk Grieks slaatje bereiden en ik deze blog zit te schrijven, gaan Heidi, Frieda, Gitte, Ingrid en Hilde zwemmen in de rivier vlak voor ons huis. Het water is ijskoud.



Na de middag blikken we terug op de voorbije 2 dagen. We moeten antwoorden op 2 vragen : Welke talenten van jezelf heb je getoond/ingezet? Wat heb je gegeven aan/ontvangen van de andere(n)?
Op de eerste vraag antwoord ik : volharding (want zonder dat had ik de Klettersteig nooit volgehouden).
Op de tweede vraag : ontvangen : aanmoedigingen, geduld en praktische hulp bij de Klettersteig, de handmassage van Nicole en een luisterend oor van Robert.
Gegeven : buiten de keer dat ik mee avondeten hielp maken, heb ik het gevoel dat ik nog niet veel kunnen geven heb, mede door het feit dat ik me niet zo goed voelde.
Ook hier worden weer enkele opmerkelijke uitspraken gedaan, zoals :
-          je mag zijn wie je bent
-          wil je je geluk of wil je je gelijk?

Daarna krijgen we van Geert en Ilse uitleg over de 4-daagse, plus een zeeeeer gelimiteerde lijst van wat we in onze rugzak mee mogen nemen, zowel individueel als voor de groep.
Zelf zal ik helaas niets voor de groep dragen, want wegens mijn rug zal al een groot deel van mijn spullen door een vrijwilliger gedragen worden, waarvoor nu reeds hartelijk dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten