vrijdag 29 juli 2011

Interview voor Leven

Vorige week dinsdag was ik uitgenodigd bij Heidi thuis, samen met Marc Peirs, journalist voor o.a. Radio 1 en eveneens voor het tijdschrift Leven van de Vlaamse Liga tegen Kanker.
Bedoeling is in Leven een artikel te publiceren over het ganse Monte Perdidoproject, maar met een interview voor we vertrekken (nu dus) en een interview nadat we terug zijn.

Heidi vergastte ons op een overheerlijk wokgerecht en achteraf ook nog een zelfgebakken taart. Tussen hoofdschotel en dessert werd dan het interview afgenomen.


Alles verliep in een heel gemoedelijke sfeer, Marc doet dat schitterend, je merkt ook wel dat hij al heel veel (ex-) kankerpatiënten geïnterviewd heeft.
Hij had een aantal vragen voorbereid, waarop Heidi en ik om beurten mochten antwoorden.
Uiteraard ging het over o.a. onze motivatie om aan dit project deel te nemen en onze verwachtingen.

Ik ben heel erg benieuwd of bij het na-interview onze verwachtingen ingelost zullen zijn! Wat mezelf betreft, na mijn recente Lustinweek, ben ik ervan overtuigd dat dit niet anders kan, er zou al heel veel moeten tegenvallen opdat het niet zo zou zijn, en daar gaan we natuurlijk niet van uit.

Wat we met dit interview vooral hopen te bereiken, is zoveel mogelijk (ex-) kankerpatiënten de boodschap te kunnen meegeven dat met kanker je leven niet stopt, dat je nog zoveel dingen wél kan, zelfs dingen die je nooit voor mogelijk had gehouden, dat er na kanker kracht kan komen.
Als we dat zouden kunnen bereiken, heeft het ganse Monte Perdidoproject voor ons nog een extra meerwaarde gekregen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten