maandag 20 juni 2011

Optreden Tamboerijn

Eergisteren organiseerde Gitte in Oud-Turnhout een sponsoringsdag met in de namiddag een wedstrijd buikschuiven en ’s avonds een optreden van het groepje Tamboerijn.
Met 8 MP-deelnemers zijn we gaan kijken en luisteren.
We werden heel erg hartelijk ontvangen door Gitte. Voor alle aanwezige MP-ers was het zoals steeds een fijn weerzien. Ook de partners van Chris, Ingrid, Johan, Nicole en mezelf waren meegekomen. Zo leren we elkaar steeds beter kennen.
Ook Sabine en Ria (ex-deelneemster en dit jaar vrijwilligster) waren van de partij.
We leerden ook Gittes ouders en broer kennen, superlieve mensen. Velen van ons dachten eerst dat Gittes mama haar zus was, zo jong ziet ze eruit.
Ik had ook een fijn gesprek met Gittes broer, die 4 jaar geleden haar leven gered heeft d.m.v. een stamceltransplantatie met zijn beenmerg. Gitte noemt hem dan ook haar reddende engel.


Hoedje af voor de groep Tamboerijn, die ondanks het voortdurende gepraat en lawaai in de zaal het ene liedje aan het andere bleef breien.


Sabine had het fotoboek van de expeditie van 2009 meegebracht, zo konden onze partners zich ook al een klein beetje een voorstelling maken van wat ons te wachten staat.
Als je de prachtige foto’s ziet, kan het niet snel genoeg september zijn!
Maar anderzijds zitten er ook foto’s tussen waarvan je denkt: ga ik dat wel kunnen?

Wat dat betreft was het reuzeinteressant even met Ria te kunnen babbelen. Ze heeft mijn zorgen m.b.t. (het gewicht van) mijn rugzak helemaal weg kunnen nemen. Ze zei dat al hetgene dat ik echt niet kan dragen, sowieso door een vrijwilliger gedragen zal worden, dat is net de bedoeling waarom er vrijwilligers meegaan.
Uiteraard ga ik hier zeker niet van profiteren, ik wil echt wel mijn best doen om toch een gedeelte zelf te kunnen dragen, maar het is een hele geruststelling te weten dat als zelfs dat op een bepaald moment niet zou gaan, mijn ganse rugzak door een vrijwilliger gedragen kan worden.
Dus zie ik het weer helemaal zitten. Bedankt, Ria!!!

Tijdens de pauze probeerde Sabine vanop het podium wat uitleg te geven over het MP-project. Ondanks een paar keer om stilte gevraagd te hebben, ging helaas een groot deel van haar uitleg verloren door het rumoer in de zaal. Jammer!


Gelukkig heeft dat niets afgedaan aan het feit dat we waarschijnlijk wel een goede opbrengst zullen hebben, mede door de tombola die Gitte georganiseerd had.

Na de pauze bracht Tamboerijn weer een heleboel liedjes, waarbij ze ons op een gegeven moment ook aan het dansen en zingen gekregen hebben. Leuk was dat!


Tot slot mochten we allemaal samen met Tamboerijn op het podium om iedereen te bedanken.


Frieda had voor ons alle 12 een boekje meegebracht met uitleg over de Heggefeesten in Poederlee, een sponsoringsactiviteit die volgende zondag 26 juni plaatsvindt.
De dag ervoor kan je t.g.v. diezelfde Heggefeesten ook gaan wandelen in Poederlee, of je kan naar onze andere sponsoringsactiviteit komen op de BBQ bij Chiro Frelus in Deurne.
Meer info over de Heggefeesten vind je op http://blog.monteperdido.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten