maandag 31 oktober 2011

Praatcafé te Aalst

Vorige week donderdag hadden we dus ons eerste praatcafé over Monte Perdido, en dit te Aalst.
Heidi had voor een prachtige powerpointpresentatie gezorgd (dank je wel, Heidi, wat zouden we zonder jou beginnen!), en samen met Martine en mezelf hadden we op voorhand afgesproken wie waarover iets zou vertellen.
De opkomst was eerder aan de magere kant (een tiental mensen, waaronder een aantal VLK-vrijwilligers), maar dat was ook zo voorspeld, omdat de praatcafés in Aalst nog niet zo lang bestaan (in Dendermonde bv. bestaan ze reeds langer en hebben daar bijgevolg ook meer succes).

Maar ons publiek was laaiend enthousiast over onze voorstelling, ze vonden dat we het heel bezield overgebracht hadden, ze voelden ons enthousiasme, en één dame was al erg geïnteresseerd in de vijfdaagse.

Voor mij was het weer een grens die ik verlegd heb, vóór het ganse Monte Perdidoproject zou ik het nooit gedurfd hebben om voor een groep te spreken (in die zin vond ik het dan ook niet zo erg dat de groep zo klein was), dus weeral iets overwonnen!

Wat me erg veel plezier deed was dat Geert (van OB) ook aanwezig was, maar wat me nog meer kippevel bezorgde was dat Joohan de moeite gedaan had om helemaal vanuit het Antwerpse naar Aalst te komen om naar ons te luisteren. Hij had “gewoon zijn hart gevolgd”...

Ook de aanwezige VLK-verantwoordelijke was dermate enthousiast dat ze ons gevraagd heeft of we het zouden zien zitten om, naast de reeds geplande praatcafés in Dendermonde en Sint-Niklaas, er ook nog te geven in Oostende, Kortrijk en Brugge!
Monte Perdido-ers 2013 zijn gewaarschuwd: voor het eerst in de MP-geschiedenis zal er een invasie van Westvlamingen zijn! Is eens wat anders dan Antwerpenaren. ;o)))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten