maandag 18 april 2011

Antwerp Miles

Gisteren trokken we met 4 MP-ers + aanhang naar Antwerpen voor de Antwerp Miles, waar Luc, Georges, Stefan (vrienden van Johan) en Stoffel (oudste zoon van Johan) zich hadden laten sponsoren ten voordele van MP.
Ze moesten op voorhand een richttijd aangeven waarbinnen ze de 5 km (voor Luc) of de 10 miles (16,1 km) zouden lopen. Voor iedere minuut dat ze vroeger binnen waren, kregen ze van diverse personen een bepaald bedrag.

Met Martine en Marc (Martines man die ook de 10 miles ging lopen) mocht ik meerijden naar de P+R parking in Melsele, vanwaar we met de tram verder zouden gaan. Het allerlaatste plaatsje op de parking werd net voor onze neus ingenomen, maar gelukkig vonden we nog plaats in een aanpalende straat.

Op de plek van de 10 miles aangekomen, was het maar goed dat Johan ons stond op te wachten en dat hij ons gezien had, want wij zouden hem straal voorbij gelopen zijn. Zo klein is hij nochtans niet hé, maar zoooooveel volk, je wist niet waar eerst kijken.

Het was een fijne kennismaking met Simonne (de vriendin van Johan) en even later ook met François (de man van Frieda), die samen met haar arriveerde.

Om 13.30 u vertrok de 5 km en gingen we tussen al dat volk Luc zoeken. Tot Johans grote verbazing verscheen opeens ook zijn andere zoon Hannes om mee te lopen met de 5 km. Van een aangename verrassing gesproken!


Na een twintigtal minuten kwamen de eersten al over de eindmeet en gingen we daar weer supporteren.
Met ons viertjes vielen we totaal niet op tussen al die andere, dikwijls dezelfde, gekleurde t-shirts, maar we hebben toch hard ons best gedaan om "onze" lopers aan te moedigen!


Nadien konden we gezellig bij elkaar zitten en nader kennismaken, want de 10 miles vertrok pas om 15.30 u.
Johan klom op een afrastering om tussen al die lopers (16.000!) Stoffel en onze andere sponsorlopers te zoeken.
Op een bepaald moment had Stoffel zijn vader gezien, maar omdat ik op dat moment met Frieda aan het praten was, had ik helemaal niet door dat dat Stoffel was (hij lijkt als twee druppels water op Hannes) en heb ik dus helaas van hem geen foto. Sorry, Stoffel en Johan!
Het duurde bijna een half uur eer die 16.000 lopers vertrokken waren, en toen konden we weer wat gaan zitten. Niet al te lang echter, want de snelste finishte al op 49 minuten!
Nadat Marc binnengekomen was, wachtten we nog op Stoffel, maar die is erin geslaagd incognito langs een zijkant te verdwijnen. ;o))) Maar hij liet wel via sms aan Johan weten dat hij ruimschoots voor zijn opgegeven tijd binnen was. Hoera en een dikke proficiat voor alle lopers!


Gelukkig kenden Martine en Marc de weg terug naar de juiste tram, want op mijn eentje zou ik het maar moeilijk gevonden hebben.
Het was uiteindelijk toch 20 u eer ik weer thuis was, raar dat je van een hele dag nietsdoen zo moe kan worden... ;o)

2 opmerkingen:

  1. Marie-Rose, ik wil je graag eens expliciet bedanken voor alle foto's: ik ben nog eens gaan kijken op Picasa en je hebt er echt al veel hé! Ik heb er enkele ook op mijn schijf opgeslagen als je dat niet erg vindt. Dan kan ik af en toe ook een foto op mijn blog zetten! Het is nu al fijn om de foto's van onze bijeenkomsten terug te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Heidi,
    Natuurlijk mag je mijn foto's van MP gebruiken om op je blog te zetten of voor jezelf af te drukken of wat dan ook. Da's ook de bedoeling van het doorzenden van mijn Picasawebalbum hé. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen